loading...
pekhrc
نویسنده بازدید : 27 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آخرين تغييرات کنکور کارشناسي ارشد پزشکي


مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به تغيير زمان ارسال مدارک داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد پزشکي، داوطلبان سه روز فرصت دارند اطلاعات ثبت نامي خود را ويرايش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد گروه پزشکي از ساعت 18 ، 15 فروردين ماه تا روز 18 فروردين ماه فرصت دارند که با ورود به سايت مرکز سنجش و وارد کردن کد رهگيري خود اطلاعات ثبت نامي را ويرايش کنند.

همچنين بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکي وزارت بهداشت زمان ارسال مدارک به صورت اينترنتي از روز 15 فروردين به 18 فروردين تغيير يافته است.

داوطلبان از روز 18 فروردين ماه تا 31 فروردين ماه فرصت دارند مدارک مورد نياز را اسکن کرده و به صورت اينترنتي ارسال کنند. داوطلبان مي توانند با ورود به سايت مرکز سنجش به نشاني http://sanjeshp.ir و درج کد رهگيري مدارک را ارسال کنند.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشکي سال تحصيلي 89-88 در روزهاي 28 و 29 خردادماه سال 88 در 49 رشته برگزار مي شود.
نویسنده بازدید : 34 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پذيرش دانشجوي دکتري پژوهش محور در موسسات تحقيقاتي




وزير علوم، تحقيقات وفناوري از پذيرش دانشجوي دکتري پژوهش محور در موسسات و پژوهشگاههاي کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمد مهدي زاهدي صبح امروز در بازديد از موسسه تحقيقاتي رازي افزود: طرحي را تصويب کرده ايم که براساس آن موسسات تحقيقاتي مانند موسسه رازي مي توانند در صورت داشتن کادر علمي مناسب در رشته هاي تخصصي مورد نياز خود، دانشجوي دکتري پژوهشي پذيرش کنند.

وي گفت: توليد انواع فرآورده بيولوژيک و واکسن در موسسه رازي، خودکفايي کشور را عليرغم وجود تحريمها نشان مي دهد. با مشارکت بيشتر بخش خصوصي در موسسات تحقيقاتي از جمله موسسه رازي مي‌توان ضمن بر طرف کردن نيازهاي داخلي به نيازهاي کشورهاي آسيايي و آفريقايي نيز پاسخ داد.

وزير علوم، تحقيقات وفناوري با اشاره به وجود يک هزار و 800 شرکت دانش بنيان تحت پوشش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در صورت استقرار اين گونه شرکتها در قالب مراکز رشد علم و فناوري در موسسه سرم سازي رازي، امکان تجاري سازي محصولات بيشتر فراهم مي شود و موسسه رازي هم بيش از اين مي تواند به بخش تحقيقات و پژوهش بپردازد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين در حاشيه بازديد از پژوهشکده مهندسي وزارت جهاد کشاورزي که امروز انجام شد، گفت: فعاليتهاي پژوهشي و تحقيقاتي دانشمندان و دانشگاهيان است که باعث رسيدن به موفقيتهاي بزرگي مانند فناوري صلح آميز هسته اي، ماهواره اميد و نظاير آنها شده و کشور را در مسير توسعه پيش مي برد.

وي آموزش توأم با پژوهش و فناوري را از سياستهاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دولت نهم ذکر کرد و گفت: رشد بي سابقه شرکتهاي دانش بنيان، پارکهاي علم و فناوري و اختراعات علمي از نتايج اين سياستها است.

وزير علوم همچنين از موسسه آموزش عالي علمي کاربردي امام خميني (ره) وزارت جهاد کشاورزي بازديد و آزمايشگاه تحقيقاتي اين مرکز را افتتاح کرد.
نویسنده بازدید : 16 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ثبت نام آزمون پذيرش دانشجوي آموزش پزشکي مجازي در دانشگاه علوم پزشکي تهران


ثبت نام براي شرکت در آزمون ورودي پذيرش دانشجوي کارشناسي ارشد آموزش پزشکي مجازي دانشگاه علوم پزشکي تهران براي سال تحصيلي 89-88 از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسي ارشد آموزش پزشکي مجازي به عنوان اولين رشته به شيوه نيمه حضوري و با استفاده از روشهاي مختلف تدريس با تاکيد بر مشارکت فعال دانشجويان ارائه مي شود.

داوطلبيني مجاز به شرکت در آزمون هستند که با برخورداري از توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي، واجد شرايط عمومي تحصيل در جمهوري اسلامي ايران باشند. موارد معلوليت که با کار با کامپيوتر منافات داشته باشند مجاز به شرکت در آزمون نيستند.

دارندگان مدرک دکتري تخصصي و يا دکتري حرفه اي گروه پزشکي و دارندگان مدارک کارشناسي ارشد و کارشناسي گروه پزشکي و اعضاي هيئت علمي گروه هاي پزشکي سراسر کشور مجاز به شرکت در آزمون هستند. دانشجويان ترم آخر تنها در صورت فارغ التحصيلي تا زمان آزمون مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

تحصيل همزمان در رشته هاي آموزش از راه دور دانشگاه با دوره خدمت وظيفه عمومي منافاتي ندارد. قبولي و تحصيل در رشته هاي فوق الذکر باعث معافيت از وظيفه عمومي پذيرفته شدگان مرد نخواهد شد.

ممنوعيتي براي تحصيل همزمان در رشته هاي سيستم آموزش از راه دور دانشگاه با ساير رشته هاي حضوري و غيرحضوري وجود ندارد اما داوطلبان نمي توانند در يک رشته تحصيلي به صورت همزمان در هر دو نوع سيستم آموزشي (حضوري و غير حضوري) مشغول به تحصيل شوند. پذيرفته شدگان تعهد خدمتي به دانشگاه علوم پزشکي تهران نخواهند داشت.

آزمون ورودي حضوري و به صورت غيرمتمرکز توسط دانشگاه علوم پزشکي تهران به صورت دو مرحله اي برگزار مي شود. آزمون مرحله اول کتبي و به صورت چهار گزينه اي برگزار مي شود. آزمون مرحله دوم مصاحبه شفاهي است. عدم حضور داوطلبان در مرحله دوم آزمون انصراف محسوب شده و انجام مصاحبه مجدد امکانپذير نخواهد بود.

کسب حداقل نمره تعيين شده در هر يک از دو مرحله آزمون الزامي است. نمره نهايي آزمون شامل 55 درصد امتياز مرحله اول و 45 درصد امتياز مرحله دوم خواهد بود. پذيرفته شدگان موظف به پرداخت شهريه تحصيل در اين سيستم هستند.

ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون اينترنتي و از طريق سامانه يادگيري الکترونيکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در روزهاي 15 فروردين تا 10 ارديبهشت ماه سال جاري انجام مي شود.

آزمون کتبي در نيمه دوم تير ماه سال جاري برگزار مي شود و زمان و مکان دقيق آن متعاقبا از طريق سايت معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران اعلام خواهد شد. آزمون شفاهي نيز در فاصله دو هفته بعد از اعلام نتايج آزمون کتبي از پذيرفته شدگان مرحله اول به عمل خواهد آمد.

اين برنامه آموزشي به شيوه نيمه حضوري و با استفاده از روشهاي مختلف تدريس با تاکيد بر مشارکت فعال دانشجويان ارائه مي شود. کلاس هاي حضوري در هر نيمسال در دو بخش اول و آخر نيمسال به مدت 4 روز طبق برنامه زمان بندي ارائه خواهد شد. آزمون دروس نيز به شيوه حضوري برگزار مي شود.

واحدهاي درسي ارائه شده توسط گروه در هر نيمسال به طور متوسط بين 12 تا 14 است و دانشجويان آموزش از راه دور موظف هستند در هر نيمسال تحصيلي حداقل 6 واحد درسي را اخذ کنند. سقف مدت مجاز تحصيل در اين رشته 6 سال پيش بيني شده است و اعضاي هيئت علمي دانشگاه براي پذيرش در اولويت قرار دارند.



نویسنده بازدید : 25 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دكتراي تخصصي دانشگاه تهران 31 فروردين ماه اعلام مي‌شود.

دكترمحمود كمره‌اي معاون آموزشي دانشگاه تهران با اعلام اين خبر به خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) و با بيان اينكه ظرفيت آزمون دكترا حدود 10 درصد افزايش يافته است، اظهار كرد: دانشگاه تهران امسال حدود 750 دانشجوي دكترا پذيرش خواهد كرد و تلاش مي‌كند كه از تمام ظرفيت خود براي پذيرش اين دسته از داوطلبان استفاده كند.

دكتر كمره‌اي در خاتمه با بيان اينكه آزمون دكتراي دانشگاه تهران در رشته‌هاي مختلف از 10 تا 24 اسفند در 181 رشته گرايش برگزار شد، تصريح كرد: پس از اعلام نتايج كتبي از داوطلبان براي انجام مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

نویسنده بازدید : 23 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

استخدام دکتري - بورسيه در دانشگاه شهيد باهنر کرمان دانشگاه شهيد باهنر کرمان از بين فارغ التحصيلان و دانشجويان ممتاز دوره دکتري استخدام و بورسيه به عمل مي‌آورد. به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دانشگاه شهيد باهنر کرمان از بين فارغ التحصيلان براي استخدام و دانشجويان ممتاز دوره دکتري جهت بورس و نيز طرح سربازي در 188 رشته گرايش دعوت به همکاري مي‌كند. متقاضيان جهت اطلاع از رشته‌هاي مورد نياز ودريافت فرم به سايت دانشگاه شهيد باهنر کرمان به آدرس www.uk.ac.ir مراجعه كنند
نویسنده بازدید : 25 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از 17 ارديبهشت؛
رييس دانشگاه آزاد: حدود10 درصد شركت‌كنندگان پذيرفته مي‌شوند


رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از 17 تا 19 ارديبهشت ماه، گفت: حدود 10 درصد شركت كنندگان در اين آزمون پذيرفته مي‌شوند.

دكتر عبدالله جاسبي در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به ثبت‌نام بيش از 385 هزار داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد، گفت: كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه آزاد از 13 تا 15 ارديبهشت ماه توزيع مي‌شود.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي در خاتمه، گفت: حدود 10 درصد شركت كنندگان در اين آزمون پذيرفته مي‌شوند.
نویسنده بازدید : 20 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پذيرش دانشجوي دكتراي بدون آزمون در دانشگاه يزد؛
مهلت ثبت‌نام تا 16 ارديبهشت ادامه دارد



دانشگاه يزد از بين داوطلبان واجد شرايط جهت دوره دكتري از طريق آْزمون ورودي (كتبي و مصاحبه) و بدون آزمون ويژه دانشجويان ممتاز واجد شرايط آيين نامه براي سال تحصيلي 89-88 دانشجو مي‌پذيرد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، زبان و ادبيات فارسي، رياضي محض - جبر، مهندسي برق - مخابرات، رياضي محض - آناليز، مهندسي صنايع - مديريت سيستم و بهره‌وري، شيمي آلي، فيزيك - اتمي مولكولي برخي از رشته‌هاي دكتراي اين دانشگاه مي‌باشد.

گفتني است، ثبت‌نام به صورت اينترنتي بوده و داوطلبان جهت اطلاع از شرايط لازم، جزييات آزمون، چگونگي ثبت‌نام و آگاهي از آخرين اخبار آزمون به سايت اينترنتي http://www.yazduni.ac.ir مراجعه كنند.

به گزارش ايسنا، زمان برگزاري آزمون شنبه 26 و يكشنبه 27 ارديبهشت تعيين شده است و زمان و محل دريافت كارت ورود به جلسه روز قبل از آزمون در محل اداره تحصيلات تكميلي دانشگاه يزد مي‌باشد.

شايان ذكر است، مهلت ثبت‌نام حداكثر تا 16 ارديبهشت تعيين شده است.
نویسنده بازدید : 19 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آخرين تغييرات پذيرش دانشجوي کارشناسی ارشد و دكتري88
قائم مقام معاونت آموزشي وزارت علوم: پذيرش دانشجوي«دكتراي پژوهشي» و«كارشناسي ارشد آموزشي» از امسال عملياتي مي‌شود




قائم مقام معاونت آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام آخرين جزييات پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد به روش جديد، گفت: امسال به دو شيوه آموزش محور و آموزش و پژوهش (روش فعلي) دانشجوي كارشناسي ارشد پذيرش مي‌شود و اين دو شيوه امسال در 14 دانشگاه كشور اجرايي مي‌شود.

دكتر رضا عامري در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين دو شيوه امسال علاوه بر اجرا در 10 دانشگاه برتر كشور شامل دانشگاه‌هاي تربيت مدرس، تهران، شهيد بهشتي، شيراز، صنعتي اصفهان، صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، علم و صنعت ايران، فردوسي مشهد و دانشگاه تبريز همچنين در 4 دانشگاه اصفهان، تربيت معلم،‌ علامه طباطبايي و خواجه نصير نيز اجرايي مي‌شود.

وي در خصوص ظرفيت دوره‌هاي كارشناسي ارشد امسال با بيان اينكه پيش بيني ما افزايش حداقل20 درصدي ظرفيت پذيرش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد نسبت به سال گذشته است، تصريح كرد:‌ ولي براي اعلام ظرفيت دقيق بايد منتظر ماند تا مشخص شود كه 14 دانشگاه ذكر شده در چه رشته‌هايي پذيرش دانشجو به شيوه جديد يعني آموزش محور خواهند داشت.

وي افزود: در حال حاضر پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد در كشور ما تنها بر پايه شيوه آموزشي و پژوهشي در قالب كلاس درس و پايان‌نامه است، اما در دانشگاه‌هاي بزرگ اين امكان وجود دارد تا با اجراي شيوه پژوهش محور دانشجويان توانمند و مستعد بتوانند به جاي پايان‌نامه درس‌هاي تخصصي را بگذارنند.

عامري با بيان اينكه شيوه‌هاي جديد پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد كه بدون ارائه پايان نامه انجام مي‌شود، براي افزايش تعداد دانشجو انعطاف بيشتري دارد، تصريح كرد: نحوه پذيرش دانشجو در اين شيوه يا بر اساس انتخاب كد رشته جداگانه توسط خود دانشجو و يا بر اساس تشخيص شوراي تحصيلات تكميلي و هدايت دانشجويان به يكي از اين دو شيوه انجام مي‌شود.

قائم مقام معاون آموزشي وزارت علوم با بيان اينكه لزوما در تمامي رشته‌ها دانشجويان كارشناسي ارشد در توليد علم شركت ندارند و هر پايان‌نامه منجر به ارائه يك مقاله نمي‌شود، گفت: در حال حاضر 180 هزار دانشجوي كارشناسي ارشد داريم اما به اندازه نيمي از اين ميزان توليد مقاله نداريم؛ پس ترجيح ما اين است كه در جايي كه اين امكان وجود ندارد تا دانشجو يك پايان نامه خوب و با كيفيت را ارائه ‌كند، يك درس تخصصي موفق را بگذراند.

وي ادامه داد: برخي از رشته‌ها ماهيت تئوري دارند و اين شيوه يك تنوع بخشي است كه در نظام‌هاي آموزشي خيلي پيشرفته دنيا هم وجود دارد. ممكن است درسي كه دانشجو مي‌گذراند در قالب پروژه‌اي باشد كه يك مساله صنعت را حل مي‌كند و كاربردي ‌باشد؛ در واقع در اين شيوه دانشجو اين آزادي عمل را دارد و هيچ اجباري براي انتخاب شيوه‌هاي آموزشي در مقطع كارشناسي ارشد وجود ندارد.


جزييات پذيرش دانشجوي دكترا در سال88؛


پذيرش دانشجوي دكتراي پيوسته از سال 89 عملياتي مي‌شود

وي همچنين خاطرنشان كرد: در مقطع دكترا نيز امسال به دو شيوه پژوهشي و آموزشي و پژوهشي پذيرش دانشجو صورت خواهد گرفت. شيوه دكتراي پژوهشي علاوه بر برخي دانشگاههاي مشخص در تعدادي از مراكز پژوهشي نيز اجرايي مي‌شود .

وي همچنين در خصوص وضعيت آيين‌نامه‌ پذيرش دانشجوي دوره دكتراي پيوسته نيز گفت: اين موضوع در دست بررسي است و هنوز آيين‌نامه‌اي در اين زمينه تدوين نشده است.

دكتر عامري در خاتمه خاطر نشان كرد: در صورت تدوين آيين‌نامه‌ بحث پذيرش دانشجوي دكتراي پيوسته از سال 89 عملياتي مي‌شود
نویسنده بازدید : 36 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آموزش مجازي براي پزشكان، پيراپزشكان و ...



دانشگاه علوم پزشكي مشهد آموزش هاي الكترونيكي تحت وب براي پزشكان ، پيراپزشكان و كليه دست اندكاران سلامت و درمان ارائه مي دهد. اين برنامه ها در قالب برنامه هاي آموزش مداوم و ارائه گواهينامه مي باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر آدرس زير را ملاحظه نماييد:
http://www.mums.ac.ir/elearning

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 155
  • بازدید کلی : 4,945