loading...
pekhrc
نویسنده بازدید : 30 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، 250 هزار نفر بیش از داوطلبان


وزیر علوم گفت: ظـرفیت پـذیرش دانشجو در سال‌ تحصیلی 89 - 88 دویست و پنجاه هـزار نفر بیشتر از شمـار داوطلبـان آزمون سراسری خواهد بود.
به گزارش شبكه خبر به نقل از واحد مركزی خبر، محمد مهدی زاهدی در نشست شورای اداری شهرستان چادگان بـا اعلام این خبر افزود: یک میلیون و250 هزار داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری 88 ثبت نام کرده اند.

وی گفت: ظـرفیت پـذیرش دانشجو در دانشگاه هـای کشور یک میلیون و 500 هـزار نفر است که به این ترتیب 250 هزار صندلی در دانشگاهها خالی خواهد ماند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تا پایان برنامه چهارم توسعه تعداد دانشگاه های دولتی به 70 دانشگاه می رسد، افزود: اکنون در شهرهای با جمعیت بیش از 30 هزار نفر دست کم یک موسسه آموزش عالی فعالیت می کند.

زاهدی با اشاره به اینکه در وزارت علوم چندین طـرح بـزرگ علمی، پـژوهشی مـورد استفاده در زمینه انرژی خورشیدی و ارتقاء کیفیت سلول های خـورشیدی در حـال مطـالعه است گفت: برای اجرای این طرح ها به حمایت دستگاه های دولتی نیازمندیم
نویسنده بازدید : 39 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

كارگاه آموزشي گياهان گرامينه برگزار مي شود
كارگاه آموزشي گياهان گرامينه با حضور استادان بين المللي در دانشگاه مازندران برگزار مي شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه مازندران، دكتر آرمان محمودي عضو هيأت علمي گروه زيست شناسي هدف از برگزاري اولين كارگاه آموزشي گرامينه را گامي در جهت شناسايي جنس‌ها و گونه‌هاي گرامينه شمال كشور و در مراحل آتي گرامينه‌هاي سراسر ايران برشمرد.

وي گرامينه‌ها را به لحاظ علمي يكي از مهمترين تيره هاي نهان دانگان دانست و گفت: شناسايي اين گونه ها مستلزم مهارت و تسلط كامل گياه شناس بر جنس ها و گونه‌هاي اين تيره مهم است.

دكتر محمودي از حضور پروفسور يادف و پروفسور رينا از متخصصان گياهي از دانشگاه‌هاي هندوستان در اين كارگاه خبر داد و گفت: پروفسور يادف فلور گرامينه هاي كشور هندوستان را تأليف نود و بيش از 36 گونه گياهي در سطح دنيا به نام وي ثبت شده است.

كارگاه آموزشي 3 روزه گياهان گرامينه با حضور 25 عضو هيأت علمي و كارشناسي از دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي سراسر كشور برگزار مي شود
نویسنده بازدید : 34 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کارگاه آموزشی برگزار می‌کند

نوئل گرگ، نمایشنامه‌نویس و کارگردان انگلیسی، در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی درایران ، کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری مهر، این کارگاه آموزشی با نام گفتگو از تفاوت‌ها به مدت سه روز، در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی برگزار می‌شود.

گرگ، نویسنده کتاب راهنمای عملی نمایشنامه‌نویسی است که در بخش پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی ترجمه و چاپ می‌شود.

همچنین کتاب تئاتر نو، جوان، راهنمای عملی برای فرآیند میان‌ فرهنگی اثر دیگر این نمایشنامه‌نویس و کارگردان انگلیسی نیز با ترجمه علی‌اکبر علیزاد به زودی منتشر می شود.
نویسنده بازدید : 40 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

منابع جديد آزمون كارداني پيوسته سال 88 اعلام شد
درس رياضي ‌«3» پودماني با كد 8/282 به عناوين دروس امتحاني آزمون رشتههاي زير اضافه شده است



به اطلاع كليه داوطلبان آزمون دورههاي كارداني پيوسته سال 1388 آموزشكدههاي فني و حرفهاي ميرساند كه درس رياضي ‌«3» پودماني با كد 8/282 به عناوين دروس امتحاني آزمون رشته هاي زير اضافه شده است:

1- الكتروتكنيك 2- الكترونيك 3- الكترونيك و مخابرات دريايي 4- ناوبري 5- مكانيك موتورهاي دريايي 6- ساختمان 7- نقشه­برداري 8- سراميك 9- صنايع شيميايي 10- صنايع نساجي 11- متالورژي 12- معدن 13- تأسيسات 14- چاپ 15- ساخت و توليد 16- صنايع چوب و كاغذ 17- صنايع فلزي 18- مكانيك خودرو 19- نقشهكشي عمومي 2- كامپيوتر
نویسنده بازدید : 26 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دانشگاه خواجه نصير دانشجوي دكتري مهندسي هوافضا مي‌پذيرد



دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي با همكاري برخي از دانشگاههاي معتبر خارج از كشور در رشته دكتري مهندسي هوافضا دانشجو مي‌پذيرد.

به گزارش ايرنا براساس اعلام روابط عمومي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي اين دوره مشترك با هدف تربيت متخصص هوافضا از طريق همكاري بين اين دانشگاه و برخي دانشگاه‌هاي معتبر خارج از كشور اجرا مي‌شود.

دوره دكتري مشترك مهندسي هوافضا با بهره‌گيري از استادان و استفاده از امكانات آزمايشگاهي و تحقيقاتي هر دو دانشگاه براي سال تحصيلي ‪۸۸-۸۹‬به اجرا درمي آيد.

متقاضيان شركت در اين دوره بايد علاوه بر دارا بودن شرايط عمومي، شرايط اختصاصي همچون داشتن پايان نامه كارشناسي ارشد يا بالاتر از يكي از دانشگاه‌هاي معتبر از نظر وزارت علوم، ميانگين معدل بالاتر از ‪۱۵‬در مقطع كارشناسي ارشد و مدرك معتبر مبني بر تسلط بر زبان‌هاي خارجي روسي و انگليسي باشند.

آزمون داوطلبان آزمون دكتري مهندسي هوافضا دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي همزمان با ديگر رشته‌هاي دكتري اين دانشگاه در تاريخ ‪۱۱‬ارديبهشت ماه امسال برگزار مي‌شود.

آخرين مهلت ارسال مدارك ثبت نام داوطلبان تا ‪۲۵‬فروردين ماه اعلام شده است متقاضيان براي كسب اطلاعات بيشتر ودريافت فرم ثبت نام مي‌توانند به نشاني اينترنتي ‪http://www.kntu.ac.ir‬مراجعه كنند.
نویسنده بازدید : 26 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ديدارهاي محرمانه دانشگاهيان ايران و امريکا
به عقيده اين روزنامه، دليلش اين است که ايرانيان در انتظار نتايجي مشخص از تغييرات وعده داده شده توسط دولت باراک اوباما رئيس جمهور جديد امريکا هستند. اين گزارش حاکي است تا به امروز در اين تماس ها 400 دانشمند حضور داشتند.

هنوز مدت زمان زيادي از تکذيب اظهارات وزير خارجه امريکا توسط وزارت خارجه ايران نمي گذرد که وزير خارجه سوئيس نيز در ادعايي مشابه هيلاري کلينتون همتاي امريکايي خود، مدعي شد دانشگاهيان امريکايي، ايراني و اروپايي در حال انجام گفت وگوهاي منظم و سطح بالا هستند.

به گفته ميشلين کالمي ري وزير خارجه سوئيس مکان اين ديدارها از چند سال گذشته تاکنون در ژنو بوده و دولت سوئيس در آن هيچ نقشي را ايفا نمي کند.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري سوئيس اينفو، وي گفت؛ اين گفت وگوها به شکلي کاملاً غيررسمي برگزار مي شود و وزارت خارجه سوئيس در آن مشارکتي ندارد.

همچنين بنا بر ادعاي روزنامه «لوتام» که در ژنو منتشر مي شود، اين نشست ها که به «مسيرـ2» معروف است ميان دانشگاهيان ايران، امريکا و اتحاديه اروپا، سوئيس و کشورهاي عربي در ژنو برگزار شده است.

اين روزنامه نوشت حدود 30 شرکت کننده در اين نشست ها که اغلب در ژنو و گهگاه در ديگر شهرهاي اروپايي برگزار مي شود، حاضر مي شوند.

بنابر اين گزارش آخرين دور اين گفت وگوها بين شش تا هشتم مارس برگزار شده است. در کل حدود 400 تن در اين گفت وگوها حضور داشته اند اما گفته مي شود مي خواهند همچنان بي نام و نشان باقي بمانند. اين روزنامه همچنين به نقل از يک استاد دانشگاه که در اين مذاکرات حاضر بوده و خواست به نامش اشاره يي نشود، نوشت،اين گفت و گوها مي تواند به تفاهم دوجانبه بيشتر کمک کند. بنا به گفته وي شرکت کنندگان مي توانند آزادانه صحبت کنند و تمايلي به موضع گيري هاي سياسي در نشست هاي پشت درهاي بسته ندارند. اين روزنامه مدعي است اين نشست ها با تاييد تهران و واشنگتن انجام مي گيرد.بنابرگزارش لوتام، اين مذاکرات غيررسمي در حال حاضر در ژنو انجام نمي شود و ظاهراً دليل آن افزايش تمايل عمومي به اين گفت وگوها است. با اين وجود ممکن است اين گفت وگوها مجدداً در ژنو صورت گيرد.از سوي ديگر روزنامه لوتمپس نيز با اشاره به برگزاري چنين ديدارهايي از حضور دانشگاهيان اسرائيلي علاوه بر شرکت کنندگان ايراني، امريکايي و عربي خبر داد و به نقل از يکي از شرکت کنندگان در اين نشست هاي محرمانه افزود؛ مذاکرات محرمانه مذکور با تاييد و موافقت واشنگتن انجام شده است. اين فرد خاطرنشان کرد؛ در اين جلسات، حاضران از اتخاذ مواضع سياسي هراسي ندارند و در غياب دوربين ها مي توانند آزادانه اظهارنظر کنند.ظاهراً اين شرکت کنندگان که کارشناسان استراتژيک و هسته يي و کارشناسان روابط بين الملل را نيز شامل مي شد، درباره فناوري هسته يي ايران مذاکره کرده اند.هفته گذشته آژانس بين المللي انرژي اتمي از رويکرد هماهنگ شده امريکا و روسيه براي دنبال کردن ديپلماسي درباره ايران به جاي تمرکز به انزوا و تهديد جمهوري اسلامي استقبال کرد.بنابر اين گزارش، ناظران خاطرنشان کرده اند خيلي زود است گفته شود آيا گفت وگوهاي غيررسمي به توافقي منجر مي شود يا خير اما اين مذاکرات دامنه تماس ها ميان دو کشور را تعميق کرده است.همچنين خبرگزاري نووستي در گزارشي در اين باره به نقل از «لوتام» نوشت؛ اکنون شش سال است که نخبگان ايران، امريکا، اروپا و کشورهاي عربي با وجود محاصره، به طور دائم در اروپا ديدار مي کنند. بيشتر اين ديدارها در ژنو انجام شدند. دو ديدار آخر نيز در يکي ديگر از کشورهاي اروپايي بود. در ديدار ماه مارس، طرف ايراني برخلاف ديدارهاي پيشين حضور گسترده يي نداشت.

به عقيده اين روزنامه، دليلش اين است که ايرانيان در انتظار نتايجي مشخص از تغييرات وعده داده شده توسط دولت باراک اوباما رئيس جمهور جديد امريکا هستند. اين گزارش حاکي است تا به امروز در اين تماس ها 400 دانشمند حضور داشتند.

شرکت کنندگان محلي آرام و محقر را معمولاً در روستاها پيدا مي کنند، به چند گروه تقسيم مي شوند و مشکلات را بررسي مي کنند. معمولاً مباحث در زمان قدم زدن ها در هواي آزاد ادامه مي يابد. شرکت کنندگان در اين ديدارها که به طور معمول سه روز به طول مي انجامد، تمام مدت با هم هستند. اين روزنامه مي نويسد هنوز مشخص نيست آيا يک چنين ديپلماسي غيررسمي منجر به توافق بين امريکا و جمهوري اسلامي ايران مي شود يا خير. اين روزنامه خاطرنشان مي کند امتياز «مسير- 2» در اين است که خارج از چارچوب ديپلماسي رسمي و سياست واقعي است که فضاي بسيار کمي براي تحرک مي گذارد.
نویسنده بازدید : 33 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سمینار یک روزه : BRT، راهكاري نوين براي حمل و نقل درون شهري

موضوع سمینار یک روزه : BRT، راهكاري نوين براي حمل و نقل درون شهري

اساتید و سخنرانانی که فیلم آن ها پخش خواهد شد :

پروفسور دنيس هاينباخ مدير موسسه ملي BRT از دانشگاه ساوت فلوريدا

پروفسور ماري فرناندز مشاور مدير طرح توسعه ارتباطات سازمان حمل و نقل ماساچوست، بوستن - محل برگزاری: دانشگاه ساوت فلوريدا

پروفسور آن كنبي مدير پروژه سياستگذاري حمل و نقل زميني آمریکا - محل برگزاري: مجلس سناي ايالات متحده

هزینه حضور هر نفر : 200 هزارتومان تا 20 اسفند بوده و پس از آن تاریخ 250 هزارتومان می باشد. اما برای افرادی که از طریق سایت از این موضوع اطلاع حاصل می فرمایند ، هزینه ثبت نام تا 20 فروردین ، مبلغ 200 هزار تومان است.

زمان برگزاری: ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
سه شنبه 1388/1/25

مکان برگزاری: تهران – (سالن برگزاری با توجه به تعداد افراد ، متعاقباً اعلام خواهد شد )

تلفن تماس برای ثبت نام : 66084191 و 66067775 و 66067795

http://www.ttic.ir/new/Namayeshgah-us-brt-seminar.asp
نویسنده بازدید : 27 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

جذب فارغ التحصيلان در برخي از رشته ها درشرکت آب منطقه اي همدان



اين شرکت در نظر دارد از بين فارغ التحصيلان رشته هاي زير در مقطع کارشناسي ارشد که داراي شرايط دستورالعمل جذب نخبگان باشند تعدادي را جذب نمايد. 1- مهندسي کشاورزي گرايش آبياري و زهکشي 2- مهندسي عمران گرايش آب 3- برنامه ريزي سيستمهاي اقتصادي 4- زمين شناسي با گرايش آبهاي زيرزميني 5- علوم ارتباطات اجتماعي 6- علوم اقتصادي 7- آمار يا رياضي کاربردي 8- مهندسي کامپيوتر گرايش نرم افزار 9- حسابداري 10- مهندسي صنايع


آدرس : همدان خيابان جهادـ کدپستي:4481-1-65159ـ تلفن: 9 – 8220737 ـ فاکس: 8220225 Web Site: www.hmrw.ir Email: info@hmrw.ir
نویسنده بازدید : 32 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اعزام دانشجویان ایرانی به مسابقات جهانی برنامه نویسی سوئد
سرپرست مسابقه برنامه نویسی ACM در ایران از اعزام دو تیم از ایران به مسابقات جهانی برنامه نویسی خبر داد و گفت: این دو تیم جمعه هفته آینده برای شرکت در این مسابقه عازم سوئد می شوند تا به رقابت با برترین دانشجویان دنیا در این زمینه بپردازند.

دکتر محمد قدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: دو تیم دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ایران برای مسابقات جهانی برنامه نویسی اعزام می شوند.

وی این مسابقه را المپیک برنامه نویسان خواند و افزود: این دوره از مسابقات در استکهلم سوئد برگزار می شود که در آن 100 تیم برتر که در مسابقات محلی شرکت کرده باشند به این مسابقات راه یافتند.

قدسی با تاکید بر اینکه یکی از مسابقات منطقه ای در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقات تیمهای ژاپن، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیرکبیر به ترتیب تیمهای اول تا سوم شدند که این تیمها سهمیه ای برای حضور در مسابقات جهانی دریافت کردند.

سرپرست مسابقه برنامه نویسی ACM در ایران به اهمیت مسابقات جهانی برنامه نویسی اشاره کرد و به مهر گفت: هر دانشگاه برتر می تواند تنها یک تیم سه نفره به این مسابقات اعزام کند.

قدسی اضافه کرد: در حال حاضر دو تیم اعزامی از ایران ویزا برای شرکت در این مسابقات را دریافت کرده اند و جمعه هفته آینده (28 فروردین ماه) عازم استکهلم می شوند.

به گفته وی این مسابقات روز 4 اردیبهشت ماه برابر 24 آوریل برگزار می شود.
نویسنده بازدید : 28 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

برگزاری نشست «تعامل اسلام و علم» در دانشگاه ويسكانسين

گروه بين‌الملل: نشست «تعامل اسلام و علم» 20 فروردين در دانشگاه «ويسكانسين» در شهر «مديسون» آمريكا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «News.wisc.edu» اين نشست به همت گروه علم و دين‌شناسی دانشگاه وينسكانسين برگزار می‌شود.

«نضال غسوم» دكترای فيزيك دانشگاه آمريكايی شارجه در امارات متحده عربی، در اين نشست در مورد جايگاه علم در جهان اسلام و نياز به ارتباط بيشتر ميان علم و دين سخنرانی خواهدكرد.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 173
  • بازدید کلی : 4,963