loading...
pekhrc
نویسنده بازدید : 23 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دانشگاه مازندران در رشته شيمي دانشجوي دكتري مي‌پذيرد



دانشگاه مازندران در نيم سال اول تحصيلي ‪۸۸-۸۹‬در مقطع دكتري رشته شيمي دانشجو مي‌پذيرد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت علوم، گرايشهاي شيمي فيزيك و شيمي معدني از جمله گرايشهاي مورد آزمون دانشجويان است كه پس از كسب حد نصاب نمره و قبولي در مصاحبه شفاهي پذيرفته خواهند شد.

متقاضيان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت اينترنتي دانشگاه مازندران به آدرس ‪www.umz.ac.ir‬مراجعه كنند.

خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۱۸/۰۱/۸۸‬
نویسنده بازدید : 44 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رشته دكتراي فلسفه در دانشگاه تبريز دانشجو مي‌پذيرد


تبريز- معاون تحصيلات تكميلي دانشگاه تبريز اعلام كرد: اين مركز دانشگاهي مهر ماه امسال براي نخستين بار در منطقه شمال غرب كشور در مقطع دكتراي رشته فلسفه دانشجو مي‌پذيرد.

الله شكر اسداللهي روزسه شنبه درجمع خبرنگاران گفت: شوراي گسترش آموزش عالي در آخرين جلسه خود باايجاد مقطع دكتراي اين رشته در دانشگاه تبريز موافقت كرد.

وي افزود: دانشگاه تبريز ازسال ‪۱۳۵۵‬درمقطع كارشناسي و از سال ‪۱۳۸۲‬درمقطع كارشناسي ارشد در رشته فلسفه دانشجو پذيرفته است.

وي گفت: درزمان حاضر در رشته فلسفه دانشگاه تبريز ‪۱۷۴‬نفر در مقطع كارشناسي و ‪۴۰‬نفر نيز در مقطع كارشناسي ارشد مشغول تحصيل هستند.

اسداللهي يادآور شد: با راه اندازي مقطع دكتراي رشته فلسفه، تعدادي رشته هاي اين مقطع دردانشگاه تبريز به ‪۷۸‬رشته و گرايش افزايش يافت.

دانشگاه تبريز با بيش از شش دهه قدمت به عنوان دومين مركز دانشگاهي باسابقه كشور بيش از ‪۱۴‬هزار دانشجو دارد.

خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۱۸/۰۱/۸۸‬
نویسنده بازدید : 25 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اعلام شرايط تصويب پروپوزال هاي دانشجويي در سال جديد




رئيس پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمي ايران (ايران داک) از طرح جديد پژوهشگاه براي ارائه تأييديه به پروپوزال هاي دانشجويي و تصويب آنها در گروههاي آموزشي دانشگاهها خبر داد.

سيد اميد فاطمي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر دانشجو از طريق اينترنت مي تواند نسبت به ثبت پايان نامه خود در پايگاه ثبت پايان نامه هاي پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمي ايران اقدام مي کند و پس از آن دانشگاه نيز اين پايان نامه را تأييد مي کند.

وي افزود: از اين طريق طي يک ماه آخر سال گذشته ثبت نام 224 پايان نامه در پايگاه صورت گرفت.

فاطمي اظهار داشت: با انجام اين طرح که در سال گذشته موفق به انجام آن شديم از اين پس دانشگاهها نبايد دانشجو را فارغ التحصيل کنند مگر اينکه دانشجو پايان نامه خود را به پايگاه ثبت پايان نامه هاي پژوهشگاهها ارائه داده باشد.

رئيس پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمي ايران افزود: با گسترش اين روند در سال جديد دانشجويان بايد پروپوزال خود را در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمي ايران به ثبت برسانند و از آنجا تأييديه دريافت کنند.

وي اظهار داشت: تأييديه نيز در صورتي از پژوهشگاه دريافت مي شود که مورد مشابه پروپوزال در پايگاه به ثبت نرسيده باشد اين موضوع در راستاي جلوگيري از تصويب پروپوزال ها و انجام تحقيقات تکراري است.

فاطمي ادامه داد: با اجراي اين طرح در سال جديد گروههاي آموزشي دانشگاهها نبايد پروپوزالي را قبل از دريافت تأييديه به تصويب برسانند.
نویسنده بازدید : 31 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آغاز ثبت نام آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشکي خارج کشور از22 فروردين





چهاردهمين دوره آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشکي خارج از کشور 10 ارديبهشت ماه برگزار مي شود و داوطلبان از 22 فروردين تا 2 ارديبهشت ماه فرصت دارند در اين آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، افراد واجد شرايط شرکت در آزمون جايابي دانش آموختگان بايد مدارک مورد نياز ثبت نام را از تاريخ 22 فروردين تا 2 ارديبهشت با پست سفارشي يا پيشتاز به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشکي و تخصصي وزارت بهداشت ارسال کنند. افراد متقاضي مي توانند جهت ثبت نام به صورت حضوري و در ساعات اداري نيز در تاريخ هاي ذکر شده به دبيرخانه مراجعه کنند.

افراد واجد شرايط مي توانند دو قطعه عکس، اصل فيش بانکي به مبلغ 100 هزار ريال واريز شده به حساب شماره 06/1278 خزانه داري کل قابل پرداخت در کليه شعب بانک ملي، يکبرگ فتوکپي شناسنامه را به عنوان مدارک مورد نياز ارسال کنند.

واجدين شرايط توسط مرکز خدمات آموزشي وزارت متبوع به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشکي و تخصصي معرفي مي شوند.

آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشکي خارج از کشور 9 صبح روز پنجشنبه 10 ارديبهشت ماه سال جاري برگزار مي شود و کارت شرکت در آزمون روز چهارشنبه 9 ارديبهشت ماه از ساعت 8 تا 14 در محل دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشکي و تخصصي توزيع مي شود. محل آزمون در کارت ورود به جلسه به اطلاع متقاضيان مي رسد.
نویسنده بازدید : 31 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پذيرش دانشجو دورة دكتراي تخصصي (Ph.D) پژوهش هنر 89 ـ 88 دانشگاه هنر




دانشگاه هنر در راستاي تحقق بخشيدن به مطالعات عالي هنر و ارتقاء دورههاي تحصيلات تكميلي براي سال تحصيلي 89_1388 ، از بين داوطلبان واجد شرايط مندرج در اطلاعيه و بر اساس قبولي در آزمون كتبي و مصاحبه ، در دورة دكتراي تخصصي «پژوهش هنر» دانشجو مي پذيرد .

آخرين فرصت ارسال مدارك از طريق پست سفارشي 19/2/88 ميباشد

براي کسب اطلاعات بيشتر به آدرس http://www.art.ac.ir/Portals/0/research/ مراجعه نماييد.

نویسنده بازدید : 19 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آگهي پذيرش دانشجوي در مقطع دکتري (Ph.D) دانشگاه گيلان براي سال ۱۳۸۸




دانشگاه گيلان براي نيمسال اول سال تحصيلي 89 - 88 از طريق آزمون ورودي شامل آزمون زبان انگليسي ، آزمون تخصصي و مصاحبه در رشته هاي مختلف علوم کشاورزي ، فني و مهندسي ، علوم پايه و ادبيات فارسي دانشجو مي پذيرد .

داوطلبان گرامي براي ثبت نام بايستي حداکثر تا تاريخ 12/2/88 با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون دکتري نسبت به تکميل فرم ثبت نام و ارسال مدارک مورد نياز اقدام نمايند .

تاريخ آزمون زبان عمومي : 23/2/88 - صبح

تاريخ آزمون دروس تخصصي : 24 و 23/2/88 - صبح و عصر

محل برگزاري آزمون : کيلومتر 5 جاده تهران ، پرديس دانشگاه گيلان ، دانشکده فني

داوطلبان محترم مي توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر به لينک پايان خبر مراجعه نمايند و يا با شماره تلفن 7 - 6690274 - 0131 داخلي 2061 دفتر تحصيلات تکميلي ، تماس حاصل فرمايند .



http://www.guilan.ac.ir/news/index.php?a=02687
نویسنده بازدید : 33 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

جذب بدون آزمون دانشجوي دکترا توسط اساتيدممتاز
تعويق بازنشستگي اساتيد ممتاز تا2 دوره5 ساله



مدير كل مرکز هياتهاي امنا و هياتهاي مميزه مرکزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام خبر تهيه " دستورالعمل نحوه انتخاب استادان ممتاز دانشگاهها"، گفت: بر اساس اين دستورالعمل اساتيد ممتاز دانشگاهها مي‌توانند از تسهيلاتي همچون جذب بدون آزمون دانشجوي دکترا و تعويق بازنشستگي تا 2 دوره 5 ساله برخوردار شوند.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر ايرانمنش با اشاره به اهداف تهيه اين دستورالعمل، تصريح كرد: به منظور بزرگداشت و ارج نهادن به استادان برجسته دانشگاه، اعضاي هيأت علمي با مرتبه استادي که به مقام شامخ علمي و پژوهشي در سطح ملي و يا بين‌المللي رسيده‌اند و داراي کيفيت آموزشي و حسن شهرت اخلاقي و معنوي مي‌باشند، طبق ضوابط مشخص به عنوان استاد ممتاز انتخاب و طي مراسم ويژه‌اي درجه استاد ممتازي دانشگاهها به آنان اعطاء مي‌شود.

وي با بيان اينكه اين طرح به كليه دانشگاههاي كشور ابلاغ شده است، اظهار كرد: دانشگاهها نيز در صورت تصويب اين طرح در هيات امناي خود مي‌توانند نسبت به اجراي آن اقدام كنند، به گونه‌اي كه در حال حاضر اين دستورالعمل به دانشگاههاي تهران، اميركبير، صنعتي شريف و ساير دانشگاههاي بزرگ ابلاغ شده است.
نویسنده بازدید : 22 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نخستين همايش و نمايشگاه بين‌المللي دانشگاه‌هاي ايران در تاجيكستان برگزار مي‌شود

نخستين همايش و نمايشگاه بين‌المللي دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي، فناوري، پژوهشي و فرهنگي ايران در كشور تاجيكستان برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس بهزاد رادمنش دبير كل اين همايش و نمايشگاه بين‌المللي با اشاره به مصوبات نخستين جلسه شوراي عالي سياستگذاري اين همايش در سال جديد كه به رياست مدير عامل انتشارات علمي و فرهنگي و با حضور نمايندگان وزير علوم برگزار شد، گفت: مقرر شد كه اين نمايشگاه با حضور حداقل20 دانشگاه بزرگ كشور، تعدادي از پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علمي و فناوري وابسته به دولت و همچنين مراكز آموزشي، فناوري، پژوهشي و فرهنگي بخش خصوصي در دوشنبه پايتخت جمهوري تاجيكستان برگزار شود.

رادمنش با اشاره به اينكه پيش از اين زمان برگزاري همايش و نمايشگاه 28 ارديبهشت ماه 88 اعلام شده بود ، افزود: ‌در اين جلسه پس از بحث و بررسي‌هاي مختلف، مقرر شد به منظور حضور موثرتر و پربارتر شركت كنندگان امكان برگزاري همايش و نمايشگاه در فاصله زماني محدودي نسبت به زمان اعلام شده، مورد بررسي قرار گيرد.

دبير كل اين همايش، گسترش و تعميق روابط و تبادلات علمي، آموزشي و فرهنگي با كشورهاي همسايه و فارسي زبان را از مهمترين اهداف برگزاري اين همايش و نمايشگاه ذكر كرد.

رادمنش در خاتمه اظهار اميدواري كرد: برگزاري اين همايش و نمايشگاه فرصت مناسبي براي ايجاد و توسعه بازار علمي و فرهنگي ايران در تاجيكستان باشد.
نویسنده بازدید : 34 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شرايط و ضوابط نحوه گذراندن دروس پيش نياز در دانشگاه آزاد اعلام شد

شرايط و ضوابط نحوه گذراندن دروس پيش نياز از طرف سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در صورتي كه دانشجو از يك يا چند درس پيش نياز نمره قبولي كسب نكند و يا برابر مقررات در كلاسهاي درس يا دروس پيش نياز شركت نموده اما سرانجام در پايان ترم آنها را حذف كرده باشد، مي‌تواند با نظر گروه آموزشي مربوطه آن درس يا دروس پيشنياز، نمره قبولي كسب كند و يا در پايان ترم آنها از حذف كند ولي نمره درس يا دروس وابسته حذف نمي‌شود.

بر اساس اين گزارش، دانشجو موظف به اخذ درس يا دروس پيش نياز مردودي در اولين نيمسالي كه ارائه شده است مي‌باشد و چنانچه در هر دو درس (پيشنياز و وابسته) مردود شود، مي‌تواند اين دروس را در يك نيمسال مجددا بصورت هم نياز اخذ كند و يا رعايت پيش نياز را بكند.

گفتني است، بلا اثر شدن نمرات مردودي فقط طبق آيين نامه آموزشي مي‌باشد و نمرات مردودي با آراي كميته انضباطي صادر مي‌شود.
نویسنده بازدید : 20 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

منابع جديد آزمون كارداني پيوسته سال 88 اعلام شد



منابع جديد آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني پيوسته سال 1388 آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي اعلام شد.


به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درس رياضي ‌3 پودماني با كد 8/282 به عناوين دروس امتحاني آزمون دوره‌هاي كارداني پيوسته برخي رشته‌ها اضافه شد.

گفتني است، الكتروتكنيك، الكترونيك، الكترونيك و مخابرات دريايي، ناوبري، مكانيك موتورهاي دريايي، ساختمان، نقشه‌برداري، سراميك، صنايع شيميايي، صنايع نساجي، متالورژي، معدن، تأسيسات، چاپ، ساخت و توليد، صنايع چوب و كاغذ، صنايع فلزي، مكانيك خودرو، نقشه‌كشي عمومي و كامپيوتر عناوين رشته‌هاي مذكور است.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 156
  • بازدید کلی : 4,946